معاون سازمان انرژی اتمی گفت: به جای تکمیل واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر، 2 واحد نیروگاهی جدید هر کدام به قدرت هزار مگاوات در محل ساخت کنونی این نیروگاه احداث می‌شود.

به گفته احمد فیاض‌بخش، مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی که با ایرنا گفت‌وگو می‌کرد، با توجه به بررسی‌های کارشناسی، احداث واحدهای جدید به جای تکمیل فاز دوم نیروگاه بوشهر، دارای توجیه فنی و اقتصادی بیشتری است‌.

در طرح احداث نیروگاه بوشهر که سال 1353 تصویب شد، احداث 2 واحد نیروگاه اتمی آب سبک هر کدام با قدرت حدود 1290 مگاوات پیش‌بینی شده بود، اما اکنون فیاض‌بخش از احداث 2 نیروگاه به جای فاز دوم تعریف‌شده برای نیروگاه بوشهر خبر می‌دهد.

طبق آخرین توافقات میان سازمان انرژی اتمی و شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، قرار است واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر با قدرت هزار مگاوات سال آینده به بهره‌برداری برسد.

نیروگاه ایمن

مدیر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری بخش نظارت و ایمنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم که برای شرکت در همایش توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای، محیط‌زیست و امنیت پایدار به تهران آمده بود، در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: نیروگاه اتمی بوشهر مطابق با استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی می‌شود و آژانس در قالب پروژه‌های همکاری، برنامه مربوط به ایمنی نیروگاه را تأیید کرده است.

کریستر ویکتورسون همچنین گفت که آژانس در زمان راه‌اندازی نیروگاه هم بار دیگر ارزیابی خود را از نیروگاه بوشهر تکرار خواهد کرد.

کد خبر 69833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز